طنزکده من

اشعار طنز از خودم و یا دیگران

طنزکده من

اشعار طنز از خودم و یا دیگران

چارشنبه سوری!

خدایا این شب چارشنبه سوری است.........همه چشما یه جوری است
به دنبـــال شــــکارند ایـــها النـــــــاس.........کمینگاهی مهیاس(ت)
یکی کور است و کر هر یــک یه جوری..........آهای چارشنبه سوری

چنــــــان آیـــــد صـــــدای صوت صوری
که محشر گشته ای چارشنبه سوری


یکی دستش پر از اقلام جنگی........و در دیگر فشنگی

و آنور تر پلیس و گشت ارشاد.........به ناگه گیر بشون داد

چقدر خوش خلقن و گو گور مگوری......آهای چار شنبه سوری


و من با شیطنت از روی آتش

پریدم از خوشی و سور ساتش!


چه خوش گفت ((بوالفضول)) در وصف این شب..... و لبخندی به رو لب

و من نیز با طلا حک می کنم آن....... به وبلاگم شتابان

((شب آمرزش اهل قبوری))!!....... آهای چارشنبه سوری


یکی گفتا که بر اموات و احیا

حواله اگزوز خاور کنیم ما!!


((شب تاریک و بیمی)) از ترقه.......بــــه ناگه یـــک جرقه

کند روشن شب عشاق بی دل.....یکی خل گشته و چل
عجب از این شب و هجران و دوری......آهای چارشنبه سوری

نمی دانم مســـمط مســتزاد است
چنین شعری سرودن را که زادست

شعری برای جاوید

چند وقت پیش شعری را برای جناب آقای جاوید من باب پاسخی برای ایشان فرستادم و اکنون در اینجا قرار می دهم

ماچ یعنی طعم خوب زندگی
ماچ یعنی جو بود بارندگی

ماچ یعنی در بغل استغفرال-!
له اسبابت شود شرمندگی!

ماچ گرفتن لپ حاجی را به زور!
تا دهد سوغاتی اش با خندگی

ماچ و بوسی عشوه و اخ معذرت
باز زدم خاکی در این رانندگی

هر که را ماچش نشاید ماچشی!۱
پس برازندش بود ماچندگی!

ماچ و موچ و بوس و دست در (لا اله)!
می کند از لعل لعبت بندگی

شاعر جاوید با این شعر من
پس بده شوریده را لبخندگی

گر نخواهی زد تو لبخندی به من
ماچکی بفرست برای من خفن

می کشد عشقم دهم قافیه را
یک کمی تغییر اندر این سخن

پس دوباره بحث ماچ و بوسه را
می کنم آغاز به نام ذوالمنن

ماچ یعنی ارتباطی با (حالا!!)
ماچ یعنی جنگ لبها تن به تن

ماچ من سهراب و ماچت رستم است
هر کسی ماچت نداد او دشمن است

ماچ آب دار از برای هرکسی
یا در اینجا می فرست یا انجمن

می دهم ماچت تو را ((جاوید شعر))
انفولانزا می نگیری تو زمن

خواستم تا اندکی فضلی کنم
پس ببخش بر من تو ای استاد فن

ماچ از این ور ماچ از اونور ماچمت
شاعری شوریده هستم در سخن

ماچت ای جاوید همیشه ماچ باد
زنده باشی تا ابد در این وطن


-------------------------------------

۱-ترکیبی از عربی و فارسی !